Följ ditt hjärta carro.

Det gör jag......

ska träffa mattias imorgon <3




ska bli så kul!







puss!

dålig uppdatering

Men det är för jag vart lite krasslig och det, blir nog ingen dans för mig imorgon med tanke på att mina hals mandlar är som tennisbollar :(

inte kul!



Men uppdaterar er mer imorgon




Kramisar!

svartsjuke test!

Hittade en liten rolig sida igår som man kan göra ett svartsjuke test på.
tyvärr tror jag det bara handlar om ''partnern'' och inte dig själv på detta test.

Men letar vidare efter fler.



Här är iallafall sidan!
tryck annars här nedanför på bilden för att komma till sidan direkt!






kram


personlig utveckling!?

sitter och läser en jätte smart bok om personlig utveckling och det jag lärt mig av det ska jag tala om för er nu i olika delar: ( försöka går!)



personlig utveckling handlar om lärande, och lärande handlar faktiskt om att VÅGA göra misstag.
Det största felet är inte att göra misstag,utan att inte lära sig av sina misstag.
Misslyckanden är faktiskt en nödvändig fas som man måste gå igenom för att kunna utvecklas!


Se hit: människor har en förmåga att göra om samma sak ÄVEN fast det bara blir skit i slutet.
''som en vana''
om vi tar svartsjukan som exempel så, så är det ju bara skit för mig.
då är det ju som en ''vana'' för mig att göra om samma
(att vara svartsjuk) och ändå blir det bara skit igen.(bråkande i slutet)
så fortsätter det och fortsätter.
Som sagt, man MÅSTE lära sig av sina misstag.
sedan sätta STOPP/gräns för det!
Annars kommer man alltid köra samma grej, samma fel!


''om du gör om samma sak, kan du vara säker på att du alltid kommer få samma resultat''





  • Det finns inga misslyckanden bara - feedback
  • Att ha flera val är bättre än att inte ha några val alls
  • om det du gör inte fungerar. Gör något annat!






ordspråk

"Personlig utveckling innebär inte att sitta inne med alla
det rätta svaren,utan att ha förmågan att ställa de nödvändiga frågor
för att utveckla sig själv"










Jonas Gåde

Dålig uppdatering pga mig.

Förlåt mig för dålig uppdatering men igår var det krogen och hade ingen tillgång till dator, men inga problem för det. för vi kör på iallafall! :)

medicin emot svartsjuka!!?

Läste idag om att det finns en medicin som kan bota sjuklig svartsjuka, och då tänkte jag,finns det medicin emot svartsjuka!? Det är ju bara sjukt!
Medicinen heter Fontex.
Fanns flera olika





och nu till frågan...

Hur fasiken kan man bota svartsjuka med hjälp av en tablett?
Den som vet svaret kan ju skriva det till mig.


Dagens roliga?

Från och med nu kommer jag skriva upp ''Dagens roliga'' och såklart ''Dagens tråkiga''
Sen en positiv grej och en negativ grej :)





Det är nämligen så att jag har hört att om man skriver upp bra saker (om sig själv) Varje dag, kan man öka självförtroendet, eller skriva saker som '' idag var jag bra på och tex steka gösen'' haha (dåligaste jag kom på) att skriva upp saker man vart bra på under dagen :)


Men det funkar!

Goddagens!

kom nyss hem från en jobbig dag i skolan, förlåt för kass uppdatering men ni vet att jag inte glömmer bort er i första taget:)


återkommer om en stund..  STÄDA RUMMET NU !!!!

Bloggen som ökar mitt självförtroende!

Innan jag ens börjat skriva här hade jag en sån stark känsla i kroppen av att jag ville det här(ja har haft det länge) öka självförtroendet, bli mer självsäker,bra, hjälpa andra samtidigt som när ja hjälper mig själv, skriva ut mina tankar, förbättra svartsjukan och få bort den helt, träna!

Ni vet en sån där känsla av att jag var tvungen och prata ut med någon men att det inte går, för munnen säger NEJ och istället få skriva ur mig allt på ett sånt enkelt sätt att det inte finns något bättre?! På en liten liten blogg..
Och det har jag nu fått gjort.
och det känns så grymt bra, det här peppar mig till att göra saker. Jag själv vill göra saker och inte blir tvingad till det.
Jag mår bra av det här, Att se när jag skriver ut som svartsjukan och en massor med kritiker  får mig att inse saker!

Bra saker jag ALDRIG någonsin tänkt på i hela mitt liv.
Saker jag
ALDRIG någonsin tänkt på om svartsjuka.


Just nu känner jag inte ens för och vilja vara svartsjuk, Vad är svartsjuka för mig?
precis.. INGENTING!
Det finns verkligen inte i min värld längre...



osäker tjej i 17års åldern







Sen vill jag bara tacka Mattias.H också för att han är så sjukt grymt underbar och en sån stark person, som fått mig och vilja göra saker, som stöttat mig i alla svåra situationer jag haft och med alla såna svåra val i livet.
Du är verkligen guldvärd sötnos<
33

Svartsjuke monstret!

Vet ni vad jag tror?
Varje gång jag blir svartsjuk,(säkert många fler) så kommer svartsjuke monstret fram.

Den där hemska, äckliga,fula,otäcka, elaka känslan...
Han kryper in under huden och springer runt vid alla ställen han når fram vid.
Speciellt i huvudet och hjärnan, för och få hjärnan och tänka att '' OM han gör så, OM det händer, OM de blir så!''

Sen ner i hjärtat, bulta runt det, ner till magen o skaka om den..
så man blir mer orolig

Och sedan sitter det där monstret magen ett tag.. och går sedan över!

Jag vet att det är så!

och här har ni han --->





Svartsjuka Del 1

Okej, svartsjuka är hur komplicerad grej som helst det vet både jag och många fler  Ellerhur?
Ni som läser den här bloggen som haft flickvän/pojkvän och vart hur svartsjuka som helst under förhållandet.
Visst känns det jobbigt?
En känsla som verkligen bara sitter fast där och gör så ONT även fast man vill få bort den?
Har ni kännt så någon gång?

När man ser hur killen/tjejen liksom skriver med andra, och man verkligen får lusten till och skriva tillbaka för att hjärnan kokar! och när man får höra hur vissa vill ragga på ens flickvän/pojkvän.

Tänk på det där med ''ragga'', Jag har tänkt på de här många gånger.
Egentligen skämmer människorna bara ut sig själva som försöker sig på en som har flickvän/pojkvän
Vet ni varför?
För dom kommer ändå inte ha någon chans om man är fast i ett förhållande och som är seriöst, att kunna få personen.(om nu inte personen som blir uppraggad och är ett stort svin)

Ett förhållande på 1-2år och uppåt..
Då ska man iallafall känna sig säker med personen och kunna lita på hon/han.







INFO

Svartsjuka är en känsla som kan kännas sjukt svår och övervinna.
Ni vet den där klumpen i magen och av att hjärtat dunkar fortare och hjärnan kokar?
I grunden finns svartsjuka i en mycket osäker person.
En svartsjuk person saknar förtroende och betvivlar den andres trohet och är väldigt rädd och förlora den man älskar.
Svartsjuka personer känner sig ofta värdelösa och tar på sig skulden när man blir sviken för en annan.
Man kan också vara väldigt svartsjuk och känna att man vill äga sin partner HELT OCH HÅLLET!
= INTE BRA!!!!



Partnern måste kunna få andas, göra såna saker den själv vill, ha ensamma stunder ibland.
och även fast ni inte hörs per telefonen varje dag eller pratar så VET du att han/hon ändå finns kvar där!:)






Kvinnor och män är svartsjuka lika ofta, men kan visa det på olika sätt,vissa visar det knappt, medans andra visar det mera..
Männens svartsjuka är inriktad på att han är rädd att kvinnan ska ha sex med en annan man.
Kvinnors svartsjuka är mer rädd för att mannen ska känna mer för en annan kvinna, och där med bara lämna henne.



Det finns också annan svartsjuka/avundsjuka som när man får ett till syskon och den får mer uppmärksamhet en den andra.
svartsjuka grundläggs OFTAST i barndomen om man tex inte får kärlek,trygghet osv osv!
Vissa kompencerar sin svartsjuka genom att vara bra i skolan, eller inom sport,träning,dans, ridning osv!

Det man kan göra för och förbättra är nog och sätta dig ner med din partner och disskutera, din partner förstår nog troligen dessa känslor och lär känna igen dem hos sig själv också.

(för dem flesta är faktiskt svartsjuka mer eller mindre)

 

DET MAN INTE SKA GÖRA :Är att göra den andra partnern svartsjuk med flit för att se hur han reagerar!!

Och om ni inte kan tala om problemet med varandra kommer du försöka kontrollera och dominera din partner och förstöra hans sätt och respektera och älska dig!!!

 

 

 

Så alla som läser detta, kloka ord!

vi lägger ner med svartsjukan nu va? :)
den är ju ändå  bara onödig!

 

 

 

 

bild lånad från google


Nu känns det skönt!

Precis vart ute och gått el-ljusspåret 2.5km här hemma med en vän
Och när jag kom hem var jag så grymt hungrig.
Kyckling och Curry, Det satt fin fint i magen kan jag lova!

Om ni har över energi som jag.. Gå en promenad eller gå och träna.
Det hjälper, jag lovar! :)

kör på så svetten rinner.
mohaha!

Att våga ta kritik

Att våga ta kritik är det många som inte vill eller vågar.
Man tror att man är dålig pga att man blir tillsagd av någon att ''göra på det sättet, eller gör si,gör så''
Men kritik kan man säga på så många olika sätt också.
Och kritik kan även vara BRA, även fast man inte riktigt tror det:)
Det gör så att man lyckas bli bättre än vad man vart tidigare och man kan komma längre på kritik än och inte få höra något alls!

Bra kritik Ex;'' ja, men nu gjorde du lite fel. Testa gör sådär istället så kommer det gå bättre''

Dålig kritik Ex;'' Men förfan, du är ju värsta loosern du förstår ju ingenting jävla sopa!'' ( jag vet att omogna typer kan säga sånt!)



Om jag säger såhär hur långt kommer man på att vara dum och elak när man ska ''försöka'' hjälpa någon?
Hmm.. Ibland kan de funka, men jag skulle iallafall INTE lyssna på någon som kalla mig för looser,nolla,sopa osv osv.
Jag skulle bli mer ledsen än peppad!

Om min dans lärare hade suttit o sagt åt mig och min dans grupp :'' Nu får ni fan ge er, ni e ju pinsamma när ni gör sådär, ni gör ju fel hela tiden.. nu ska ni för helvette göra rätt era småungar''

då hade INTE jag blivit pepp!


Nu är hon väldigt bra, hon tar kritiken på ett bra sätt, och förklarar vad vi gör fel och på ett sånt sätt som man ska kunna ta kritik på!




Så om ni ska ge människor kritik någon gång.
Ge den på ett bra sätt, annars kan allt bli så mycket fel :)




Hej och välkommen hit.

Hejsan mitt namn är Carolin Björk och är 19 vintrar.
Jag går inom hotell och restaurang, och vetinte fortfarande inte vad jag vill jobba som.
på fritiden ägnar jag mig åt Dans,kompisar och killen, men pluggandet får vi inte glömma heller.
Jag bor i en liten stad vid namn Eskilstuna som ligger väldigt nära till Västerås men också strängnäs.
Nu undrar ni säkert vissa av er vad jag menar med den här bloggen
och jo, det ska jag berätta för er....




Som ni säkert alla vet så finns det hur många som helst idag som känner sig:
  • ensamma,
  • mår dåligt,
  • känner sig svaga,
  • vetinte vart dom ska ta vägen,
  • rädda,
  • Ledsna,
  • arga,
  • lågt självförtroende
  • kärlek
  • osams/bråk
  • osv osv.


Om vi stannar på punkt 8, Lågt självförtroende?
Vad tänker ni på då?


Folk med lågt självförtroende drar sig oftast undan,känner att dem misslyckas med det dom håller på med. Vid senare tillfällen i livet kan dem också börja med droger eller ta in alkohol i bilden för att dem grubblar över misslyckanden i det som hänt tidigare i livet osv,  och om det går allt för långt så kan det sluta med självmords försök eller självmord..




Med den här bloggen ska jag FÖRSÖKA hjälpa andra samtidigt som jag själv lär mig av vad jag skriver och säger här och vill jätte gärna höra andras åsikter och tankar.
Jag lär mig av när jag själv skriver upp saker, och läser det för mig själv så lär jag mig det snabbare än när jag sitter och tänker i flera flera timmar!



För jag själv kan inte påstå att jag är världens vackraste att jag är världens bästa på allting, Jag har också mina brister som jag försöker förbättra helt och hållet.
Och genom och förbättra, kan man lika gärna ta bort bristerna HELT och det är det jag ska göra.
Jag älskar och få bra kritik, för det gör mig så peppad till och göra något och det är det jag ska göra nu, Samtidigt som jag verkligen ökar självkänslan och självförtroendet här med!

Och för det lilla lilla extra går jag i dans, Dans är verkligen hur kul som helst
och man lär sig så mycket på så kort tid. Man använder nästan alla muskler i kroppen när man dansar och det är verkligen så skönt att få dansa av sig den där aggrisionen man länge bärt på. ( om man nu har någon, eller den där extra energin)
Det borde alla prova någon gång.





TÄNK PÅ : ALLA KAN INTE VARA BÄST PÅ ALLT DIREKT.
FÖR DET GÄLLER OCH ÖVA, OCH TRÄNA MYCKET.



;)






RSS 2.0